fredag 30 november 2007

Hollywood here I come!

Nu är det bekräftat, jag kommer att bli tv-kändis! Visserligen helt och hållet incognito med skuggat ansikte och så, men inte desto mindre älskad och dyrkad för det! :D Hehe, näe men helt seriöst så är jag väldigt glad för att få ge Subutex- och Metadonbehandlingar en röst och försöka få the un-believers att TRO på den gudomliga uppenbarelse som är Subadonia, goddess of substitutionsbehandlingar! Dessutom att ge alla tröstlösa föräldrar lite hopp om att det faktiskt går att få ett brutalt heroinberoende under kontroll, även om fullständig bot är svårt!

TV4 kontaktade iallafall mig för en stund sen och nästa vecka eller nåt så ska projektet dras igång. Som jag förstår det så är det en serie program som handlar om narkotika och tydligen ska inriktas mot föräldrar och låta dom veta hur man ska kunna upptäcka ett missbruk i tid, men även då att inge lite hopp om att förbättringar är möjliga. Jag ska försöka spotta ur mig mina åsikter om sveriges narkotikapolitik, men det som dom egentligen vill ha av mig(som jag förstår det iallafall) är "min historia" men jag hoppas på att dom ger mig lite svängrum ;)

Nu är det max 2 veckor kvar till jag får det första intagningsbeskedet till skolan! Jag nästan studsar omkring i min stol av förväntan, statistiken jag har sett säger såhär: Från 1998 ända fram tills förra intaget så var lägsta intag i högskoleprovskategorin 1.6, dvs hade jag sökt vilken gång som helst av dom hade jag kommit in, så om det inte plötsligt blir svårare att komma in så är saken BEEF! Happy happy joy joy! MEN! Jag skrev ju nedan om etiska kommitén, och jag har fått höra inofficiella viskningar om att iallafall läkarprogrammet är off-limits för f.d. narkomaner pga att man har ett receptblock men tandläkare ska vara ok. Jag ställer mig dock tvivlande till denna slutsats då även tandläkare har möjlighet att skriva ut narkotiska preparat även om det är i en väldigt begränsad omfattning. Ifall det nu skulle visa sig att jag inte skulle kunna få licens vare sig som läkare eller tandläkare pga mitt förflutna så kommer jag att 1: Skrika högt som fan 2: Fight the establishment utav RANG! 3: Sakligt argumentera för min ska och få ett sådant korkat beslut OVERTHROWN! Jag skulle ju gärna utsätta mig för regelbundna urinprover för att få praktisera läkaryrket. Dessutom tycker jag det låter mäktigt skumt att en dömd mördare kan få sin licens men inte en narkoman som varit nykter i 8 år(vilket jag skulle ha varit innan jag ens skulle komma upp till AT-nivå om jag nu ens kommer in hehe). Jaja, nu gick jag ju händelserna en bra bit i förväg, jag har inte ens hört officiellt vad kommitén kommit fram till eller vilka bestämmelser som egentligen finns, och det är långt ifrån säkert att jag ens skulle komma in på lälarprogrammet. Lastly så är jag väldigt nöjd bara jag får vara tandis och fräsa ur gaddar med tryckluftsborrar :D

Höpp å skit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Micke, din jävla cykel!
Du måste berätta vilket program och när/var det sänds; det här vill jag se! :O

Anonym sa...

Jag blir mammig och stolt. När du är känd ska jag sprida falska rykten om dig. Som att du äter typ, choklad hela tiden ;P
/R