torsdag 29 november 2007

Att hänga ut sig i TV eller inte?

My god, mitt närstående genombrott till international stardom är nära, jag har blivit tillfrågad att eventuellt ställa upp som intervjuobjekt i min egenskap av ex-pundare och metadonpatient på ett program på TV4 som tydligen vill bilda opinion i substitutionsmedicineringsfrågan. Jag skuttade av glädje i några sekunder innan jag insåg att jag måste tapetsera det svenska folkhemmet med mitt ansikte och en liten text under där det står "Han som inte heter Bertil, ex-pundare och metadonpatient". Det går ju inte så jävla bra att vara incognito på tandläkarprogrammet när TV sänder såna program heller hehe...fan då! Jag vill ju verkligen ställa upp dock, dels för att kasta skit på motståndare till behandlingen, dels för att spräcka vanliga myter om medicinen och slutligen bara för att visa folk att det är en fungerande behandling som INTE förvandlar folk till känslokalla zombies!

Min kära bubbla står förresten i garaget helt naken nu, har påbörjat skönhetsoperationerna, för stunden repareras en del rost, självklart hittar jag nya rostgömmor hela tiden, iofs svårt att undkomma rost på en 35 år gammal bil, men jag lär mig iallafall svetsa, något som är både kul och manligt minsann hehe ;) Längtar bara tills jag får slänga på ny lack, det lutar för tillfället åt blodröd candy med små flakes, vad det slutligen blir vettefan.

Träffade förresten en bekant igår som jag pundat lite med, han berättade att nån kompis till han mer eller mindre lurat sig in i ett subutexprogram nånstans här i landet. Hur det gått till eller om det ens är sant vet jag inte, men tanken på att det finns myglare i programmen gör mig lite lätt förbannad. Det är exakt sånt som förstör anseendet för hela behandlingen i allmänhetens ögon, damn them all to hell!

Jajja, måste väl återgå till jobbet ett tag, kan ju iofs vara bra att för en gångs skull INTE göra ett monsterinlägg =)

PEACE!

Inga kommentarer: