fredag 21 mars 2008

Framtidsdrömmar och befläckat skinn

Dagarna blir ljusare och ljusare och jag längtar så otroligt mycket efter att våren ska sätta igång på allvar. Men även om vintern nu fick för sig att starta sent och det i princip bara blivit kallare senaste månaden så är jag överväldigande positiv. Jag är fortfarande glad över att jag kom in på skolan, kanske inte bara för själva faktumet över att jag tagit mig in, utan mer för att jag på 2½ år kommit så långt som jag faktiskt gjort. Sen så har det ju faktiskt gått helt OK med själva pluggandet också; Jag har tagit första tentan, och nu i onsdags hade vi en dugga som också gick vägen. Jag kan inte på något sätt påstå att jag har briljerat, men jag är bara nöjd över att jag är godkänd. En framtida examen känns med andra ord som den är inom räckhåll(Bara 4 år och 10 månader kvar :P)

Och CSN!!! Jag har ju fan i mig fått studielånet beviljat!!! Det är nästan så att jag kan bli religiös hhehe, näe, men fan, det är inte utan att jag måste citera nån 12-stegs-raket; "...och sen kommer sidovinsterna". Med detta menas då att huvudvinsten är nykterheten själv och sidovinsterna är allt annat positivt som dyker upp i ens liv. Och även om jag har svårt för 12 stegs ideologin i mångt och mycket så stämmer fan detta. (Ska försöka tona ner mitt överdrivet positiva beteende nu, dels kan det nog vara störande för några, men är man för positiv åker man väl på en ordentlig näsbränna istället :P)

Tänkte också hälsa till emma och "bamseerik" som har lämnat sina tags i min gästbok/kommentarer, jag bistår er gärna med svar på alla tänkbara eventuella frågor ni kan ha, bara att fråga, men se till att lämna mail-adress så jag kan svara.
Du Emma verkar undra huruvida du vill ha Subutex eller metadon, måste då höra hur du mår på subutexet först och främst? Hur länge har du varit inställd på det? Jag stod ju på Subutex själv först i 13 månader innan jag bytte till metadon. Jag kommer ihåg att jag var väldigt nöjd i början(iaf efter ca 2 veckor, innan det kändes det nästan som man gick i en konstant abstinens), precis när man känner att man slagit sig fri från bojorna som all ev. kriminell aktivitet innebar för att skaffa sig nästa dos. Den friheten är guld. Efter ett tag så började jag dock få problem med drogsug, vilket så småningom mynnade ut i att jag blev inställd på metadon. Nu har jag inga problem med drogsug alls! Den enda "beefen" jag har med mettat(förutom att det är klurigt att göra långa resor med det) är svettningarna som jag har fått som biverkan.

Vilket babbel det där blev nu då, får be om ursäkt ifall jag skrivit allt detta i bloggen tidigare. Jag har haft alldeles för långt uppehåll med skrivandet den senaste tiden, så jag kommer ju knappt ihåg vad jag skrivit förut, men som sagt; Fråga gärna om ni undrar!

Justjafan! Jag har beställt en tid för en tatuering! =) Det blir en "japansk-stilad" drake på höger överarm. I färg! Ser fram emot det som fan, kommer självklart att lägga upp bild på den här när den har påbörjat sin existens!

Nu ska jag återgå till fåtöljen! Må väl!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Cykel, du är det gulligaste jag vet, och jag ska fett mycket följa med dig till den tyska token och hålla handen när han nålar som värst. Det kommer bli fantastiskt ^^
En feeet jeeevla drake på armen asså!
(dyk upp på bc oftare föresten; vi saknar dig!)

Anonym sa...

tjeeeena gullet ;P Jag har haft feberdrömmar i ungefär två nätter nu och imorse drömde jag att du öppnade en butik där du bara sålde vattenkastanjer, när man påpekade hur löjligt det egentligen är så blev du arg. Jag tänkte bara informera dig om den drömmen :P
Fint att du bloggar igen by the way :)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Notebook, I hope you enjoy. The address is http://notebooks-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Jag skulle göra allt för att få suga i mig lite av din positiva anda...