fredag 7 mars 2008

Får ta och be om ursäkt...

...det var ju aldrig min tanke att ha ett två månader långt uppehåll med bloggandet! Det hela började med att jag blev toknojig när jag insåg att någon från min möjligt blivande klass skulle kunna råka läsa denna blogg och identifiera mig. Började rensa grejer härifrån för att bli än mer incognito och sen slutade jag helt sonika att skriva!
Nu har dock saker utvecklat sig så att jag skiter fullständigt ifall nån skulle lyckas med konststycket att identifiera mig.

Måste väl iallafall nu först och främst berätta här att JAG KOM IN!!!!! Halleluuuuujah! Så jag kan numera faktiskt betitla mig som tandläkarstudent, och har dessutom lyckats bli godkänd på första tentan. Under insparken så avslöjade jag dessutom min bakgrund för några i klassen, ifall dom har vidarebefodrat det till någon vet jag icket, men det gör ingenting. Planen är väl att jag ska låta folk veta eftersom, när det känns lämpligt eller passande. När jag tidigare har splurtat ut det helt utan förvarning så har folk blivit lite tagna på sängen och knappt trott på det, så det får bli som det blir. Hehe, det visade sig förresten att en i klassen som jag berättade för hade varit och gluttat på denna blogg, dock utan att veta att vi hamnat i samma klass hehe =)

Vi håller för stunden på att läsa Cellbiologi och det är rätt tungt. Intressant, men inte utan att det blir lite för ingående och lite väl tungt. Den kommande tentan är iallafall ett gott skäl till pluggångest, den 16 april smäller det.

På metadonfronten så har det varit lite livat här nyligen. Uppemot 10 dödsfall rapporterades det om mellan november och februari, men nu så har det visat sig att metadon kanske har funnits med i bilden, men inte varit huvudkontributör till dödsorsaken. Blandmissbruk är nog boven, som i så många andra fall, skulle jag tro. Jag skrev t.o.m. ett mail till ett kommunalråd som skulle hålla i en utredning huruvida LARO-mottagningen misskött sina åttaganden eller ej, och berättade att jag gärna skulle ställa upp på frågor som utredarna skulle kunna tänkas ha. Inte ett knyst har jag fått till svar. Gubbjävel.

Om nån ifrån min klass skulle råka läsa detta förresten, jag är hickaren i klassen. :O

Nu lägger jag ner för idag, hade inte så jävla mycket att säga. Men jag kommer att återgå till att skriva minst en gång i veckan nu iallafall, jag hatar ju själv bloggare som aldrig uppdaterar, så jag får väl inte gärna vara en sådan jävel själv!

Najnaj, det ska jag aj.
Hejsvejs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har nu läst din blogg från början och jag är imponerad. Både över hur du skriver och din berättelse...
Lycka till!

A-K

Anonym sa...

So long as disappointed the particular wrist
on the outside in the toaster oven then you'll discover how intended to seriously began our earlier morning up from the mistaken much. If you are looking for an opportunity get yourself a welcome and therefore very simple paleo eating technique, could make ones stir-fry commonplace in your evryday foods. In modern times people today should buy that Mickey Mouse Toaster. Just one or two peers concerning Mr. Microwaves construct foodstuff slushy and or unpleasant and in addition the nourishment shall be disgusting.

Review my web-site - cuisinart pink toaster 2 slice